Kontakt: [email protected]

Chokladmousse gjord på avokado är så himla gott och görs ofta hemma hos mig, men när jag häromdagen hade en mogen avokado över blev jag sugen på att testa något nytt. Avokados härligt krämiga konsistens är ju perfekt i mousser och krämer, här blir den tillsammans med smakrika hallon till en vackert rosa bärmousse.

 
Hallonmousse med avokado (tid: cirka 15 min)

2 ½ dl frusna hallon (färska funkar men kyl då moussen efteråt)

1 avokado

1 msk sötning (jag tog stevia) + 1 nypa vaniljpulver

½ dl kvarg (vegan? kan uteslutas eller bytas ut mot silkestofu)

 

  1. Mixa samman bär, avokado, sötning och vaniljpulver till en slät smet. Tillsätt kvargen och mixa lite till.

  2. Fördela i skålar, och toppa med valfria tillbehör. Klart. Så enkelt, men så fantastiskt gott, är det!

Här med lite frusna, vackert rosa vindruvor på toppen.  
avokado, bärmousse, bärmousse med avokado, gi, hallonmousse, hallonmousse med avokado, hälsosamt, mousse, mousse med avokado, nyttigt, recept, rosa, sockerfritt, veganskt,

2 kommentarer

Siri |Diabitfit|

16 Nov 2014 19:25

Åh, måste jag prova!

Svar: Gör det, gott och enkelt :)
peasyeasy.blogg.se

Junitjej

16 Nov 2014 20:56

Det ser gott ut!

Svar: Det var mycket gott :)
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej