Kontakt: [email protected]

På helger älskar jag låånga, mysiga frukostar med pannkakor, nybakat bröd eller annat gott. Men om vardagarna är det snabbfrukostarna som gäller! Näringsrika och goda grejer som slängs ihop på en minut eller två, och som inte lämnar massa disk efter sig. Frukostar som går att förbereda dagen inne, till exempel davosgröten som jag skrivit om här, är himmelriket för alla oss som inte gärna går upp en minut tidigare än vi behöver. Chiapudding är en sådan bra frukost. Här i en drömgod variant med smak av vanilj och kanel med lite extra äpple på toppen. Smakar äppelpaj!

 

Äppelpaj-chiapudding (tid: cirka 5 min + tid att svälla)

1 ½ dl mjölk

½ dl äppelmos (recept här)

2 msk chiafrön

1 nypa vaniljpulver + 1 nypa kanel

½ äpple + 1 nypa kanel

 

  1. Blanda samman mjölk, äppelmos, chiafrön, vaniljpulver och kanel. Ställ in i kylen 15-30 min.

  2. Rör om och ställ in i kylen i ytterligare minst 30 min, eller över natten.

  3. På morgonen eller när du nu är sugen: hacka äpplet och vänd i kanel, micra på högsta effekt i 30-60 sek. Toppa chiapuddingen med de varma äppelbitarna och njut av en frukost med minimal arbetsinsats men maximal smak!

chiafrön, chiagröt, chiapudding, kanel, nyttig frukost, omega 3, snabb frukost, äppelpaj, äppelpaj-chiapudding, äpple,

1 kommentarer

Marja - Baka Sockerfritt

25 Nov 2014 17:49

Vilken toppenfrukost! Härligt att njuta utav på lediga dagar :)

Svar: Ja verkligen! :)
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej