Kontakt: [email protected]

Nybakat bröd till frukost är fantastiskt gott. Dock kräver det ofta att man går upp extra tidigt för att baka det här brödet, för även om man jäser det över natten eller gör en bakpulvervariant så behöver de sin tid i ugnen. De dagar tiden inte finns till är det alltså tur att man har micro! Mät upp, blanda, sätt in i micron 1 ½ - 2 ½ min – klart!

 

Microbröd (tid: cirka 5 minuter)

1 ägg

1 msk kokosmjöl

2 msk valfritt mjöl (jag tog havremjöl)

1 krm bakpulver

1 nypa salt

1 nypa brödkryddor (kan uteslutas)

 

  1. Vispa samman ägg, salt och brödkryddor i en djup tallrik.

  2. Rör ner kokosmjöl, mjöl och bakpulver. Blanda väl och bred ut till önskad brödform.

  3. Micra på högsta effekt i 1 – 1 ½ min, vänd sedan på brödet och micra ytterligare ½ – 1 min eller tills brödet ser färdigt ut. Ta ut, dela eventuellt och avnjut med smarriga pålägg.

 Ost och seitanskinka blev det på mina mackor, plus lite smör och krispiga grönsaker såklart!
 
bröd i micro, gi, glutenfritt., hälsosam frukost, microbröd, nyttigt bröd, snabbt bröd, snabbt frukostbröd,

2 kommentarer

coffeeandcupcake.blogg.se

12 Oct 2014 12:14

Så gott de ser ut :) Veckans blogg är avslutad, se om det blev du :)

Svar: Tack :) vad kul att jag lyckades bli veckans blogg!
peasyeasy.blogg.se

Vendela

12 Oct 2014 19:39

Ser jättegott ut! Ska testas :)

Svar: Testa gärna, jättesnabbt och smidigt! :)
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej