Kontakt: [email protected]

Om du mot förmodan har något kvar av nyponsoppan jag la ut recept på häromdagen, så kommer här ett superbra tips. (Om du inte fick något över, koka en ny dubbel sats!) På bara några sekunder förvandlas här nyponsoppan från värmande efter-en-dag-i-höstrusket-dryck till en riktig solstols-drink. Läskande och gott!

 

Läskande nypondrink med citron (tid: cirka 5 min)

5 dl kall nyponsoppa

½ citron

1 stor näve isbitar

 eventuellt några skivor citron

 

  1. Pressa ner citronen i nyponsoppan. Lägg i isbitarna och blanda väl.

  2. Häll upp i glas och dekorera eventuellt med en skiva citron. Drick och dröm dig bort från vintermörkret!

dryck, hemlagad nyponsoppa, läskande, nypondrink, nyponsoppa, nyttig drink, nyttig dryck, nyttig nyponsoppa, recept, sockerfritt, tips,

2 kommentarer

Sandra

23 Oct 2014 20:06

Låter helt fantastiskt gott! Har sagt så länge att jag ska göra egen nyponsoppa men det verkar aldrig riktigt bli av :P Tur att man kan plocka dem länge till!

Svar: Någon gång blir det nog av, plocksäsongen är ju lång :) annars får man fuska med färdigt nyponmjöl som jag gjorde... ;)
peasyeasy.blogg.se

Emma & Julia

24 Oct 2014 13:08

Åhh spännande recept :)

Svar: Tack! väldigt gott kan jag lova! :)
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej