Kontakt: [email protected]

Bönor, ärtor och linser har ett ganska dåligt rykte, men jag kan stolt säga att jag älskar bönor, ärtor och linser av alla dess slag. De är näringsrika, proteinpackade, fiberboostade och riktigt, riktiga goda om de bara tillagas rätt!

Ready in 5 från GoGreen är en ny favorit hos mig. Det är förkokta och sedan torkade ärtor och linser, som tack vare förkokningen varken behöver blötläggas eller kokas lika länge som vanliga ärter och linser. 5 minuter ska de kokas enligt förpackningarna, jag brukar tycka att det behövs lite längre tid för att de ska bli mjuka. Oavsett vilket så går det i alla fall mycket snabbare än konventionell kokning. Perfekt när man har lite ont om tid eller kanske glömde planera menyn i förväg men ändå vill servera en god och näringsrik måltid.

 

Linserna och ärtorna har också en annan fördel – eftersom de är förkokta går de att äta som de är. Jag tycker de är härligt krispiga strödda ovanpå en soppa eller en smoothie. Sedan kan man också förvandla dem till ett salt och kryddigt snacks på bara någon minut, recepter kommer snart här på bloggen!

gogreen, gogreen ready in 5, linser, ready in 5, ready in five, snabb mat, tips ready in 5, ärtor,

Kommentera

Publiceras ej