Kontakt: [email protected]

Minns ni  de här havrebullarna jag bakade för ett tag sedan? De blev så saftiga och goda så jag bestämde mig för att göra en ny omgång igår. Inspirerad av en lingonglögg som blivit över från jul, gjorde jag om receptet lite genom att slänga i lite lingon och krossade valnötter. Supergott blev det, lingon gav lite smarrig syrlighet och valnötterna gott crunch!

Utgå från det här receptet, men byt ut 1/2 dl av vätskan mot glögg (valfritt), lägg till 1 dl lingon (tinade och väl avrunna) samt drygt 1 dl grovt hackade valnötter.  
baka, bröd, glutenfritt, havrebullar, havregryn, hälsosamt, jul, lingon, nyttigt, valnötter, veganskt,

1 kommentarer

Sara - litetarkiv.blogg.se

09 Jan 2015 11:03

Nämen å! Bröd med glögg. Jag älskar bröd och jag älskar glögg. Måste testa.

Svar: Haha gillar du bröd och glögg är det här ju perfekt! :)
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej