Kontakt: [email protected]

Andra advent idag! Vad bjuder ni på till adventsfika? Jag har gått och varit sugen på kokos hur länge som helst nu så hos mig blir det nybakad kokostoppar! Snabbgjort, nyttigt och så himla gott! De går utmärkt att smaksätta med till exempel saffran eller apelsin, eller att doppa i choklad. Personligen tycker jag dock att det är lite overkill – de har ju sån underbar kokossmak i sig själva!

 

Kokostoppar (tid: cirka 20 min varav 10-15 min i ugn)

1 ägg + 1 msk mjölk

2 dl kokos + ½ naturellt vassleprotein (eller ½ dl extra kokos)

2 msk sötning (jag tog stevia)

1 nypa vaniljpulver + 1 nypa salt

  1. Sätt ugnen på 175 grader.

  2. Vispa samman ägg och mjölk.

  3. Blanda kokos och vassle. Vänd ner i äggsmeten. Tillsätt sötning, vaniljpulver och salt och blanda väl. Låt smeten svälla någon minut.

  4. Klicka ut smeten på en bakplåtspapperklädd plåt och forma till små toppar (jag fick ut 10 stycken).

  5. Grädda i ugn i 10-15 min, tills de fått lite lagom färg. Ta ut och låt svalna något, servera och njut alla kokosälskare!

advent, baka med proteinpulver, hälsosamt, julbak, julgodis, kokos, kokosflingor, kokostoppar, lchf, nyttig adventsfika, nyttigt, nyttigt julgodis, protein, sockerfritt, vassle,

1 kommentarer

felicia

07 Dec 2014 21:46

gott! verkar inte så svårt att göra heller :)

Svar: Supergott! :) Och bara att röra ihop och stoppa in i ugnen!
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej