Kontakt: [email protected]

Jag är inte sådär värst förtjust i kaffe som dryck. Däremot fullkomligt älskar jag kaffesmak i bakverk och godis! Gärna ihop med choklad, som i de här smarriga och nyttiga pralinerna! Låt inte kikärtorna avskräcka er, det ger en finfin proteinboost utan att det smakas. Dessa moccatryfflar är krämiga och chokladiga med precis lagom mycket kaffesmak!

 
Chokladdoppade moccapraliner (tid: cirka 20 min)

½ dl mandlar

2 msk kakao

2 msk ärtprotein (alt valfritt mjöl) + 2 msk mjöl (jag tog sojamjöl)

½ dl sötning

1 ½ dl kikärtor (½ burk)

½ dl kaffe

100 g choklad

  1. Mixa mandlar, kakao, ärtprotein, mjöl och sötning till ett fint pulver. Lägg åt sidan.

  2. Mixa kikärtor och kaffe till en slät smet. Tillsätt mandelblandingen och blanda samman väl. Låt svälla någon minut i kylskåp, justera sedan eventuellt konsistensen med lite mer kaffe eller lite mer mjöl.

  3. Smält chokladen. Rulla smeten till små bollar (jag fick ut 15 stycken) och doppa bollarna i chokladen. Lägg på ett bakplåtspapper och låt stelna i kylskåp. Såå gott!

 
baka med proteinpulver, capucchinopralin, choklad, chokladpralin, hälsosamt, jul, julgodis, kaffe, kaffepralin, mocca, moccapraliner, nyttigt, nyttigt julgodis, praliner, protein, ärtprotein,

4 kommentarer

Linn

18 Dec 2014 17:22

Så vackra bilder! Måste testa dessa :)

Svar: Å tack! Testa gärna, de är grymt goda!
peasyeasy.blogg.se

Cassandra

18 Dec 2014 22:59

Ser jättegoda ut! :)

Svar: Tack! Det var de :)
peasyeasy.blogg.se

Hanna Karlsson

19 Dec 2014 05:53

Det låter jättegott!

Svar: Åå tack :) de är jättegoda kan jag lova!
peasyeasy.blogg.se

Gabriella

19 Dec 2014 19:16

De här ska jag verkligen testa! :)

Svar: Gör det, de passar perfekt nu till jul! :) och återkom gärna med vad du tyckte om dem!
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej