Kontakt: [email protected]

Pumpapaj. Amerikanskt, kryddigt och såååå gott! En riktig höstfavorit. Behöver jag ens skriva något mer? Testa själva!

Pumpapaj (tid: cirka 70 min varav 50-60 min i ugn)

1 pajskal, förgräddat (recept på pajskal är på väg!)

6 dl pumpapuré + 1 dl mjölk

3 ägg

1 dl sötning (jag tog kokossocker)

2 msk mjöl (jag tog sojamjöl)

1 ½ tsk kanel + ½ tsk ingefära + 1 krm nejlika + 1 nypa muskot + 1 nypa salt

 

  1. Sätt ugnen på 200 grader.

  2. Vispa samman pumpapuré och mjölk. Tillsätt äggen ett i taget och blanda väl.

  3. Tillsätt sötning, mjöl och kryddor. Vispa samman.

  4. Häll fyllningen i det förgräddade pajskalet. Sätt in i ugnen, ganska långt ner, i 50-60 min.

  5. Ta ut och låt pajen stå och svalna något. Servera sedan, supergott i sig själv men en klick lättvispad grädde eller lite vaniljglass blir verkligen pricken över i:et.

 
amerikanskt, baka, enkel paj, gi, hälsosam paj, hälsosamt, nyttig paj, nyttigt, pumpa, pumpapaj, recept, sockerfritt,

3 kommentarer

Klara

15 Nov 2014 20:18

Har aldrig ätit detta, men känner att det verkligen är på tiden snart - det verkar ju SÅ gott!

Svar: Det är verkligen supergott! Smakar nästan lite pepparkaka med sin kryddighet haha :)
peasyeasy.blogg.se

Martina - Jultiden.blogg.se

15 Nov 2014 20:23

Har aldrig testat pumpapaj, kanske ska göra det nu :)

Svar: Det borde du absolut! En av mina favoriter när det kommer till pajer :)
peasyeasy.blogg.se

Ida

15 Nov 2014 21:05

Ser gott ut!

Svar: Det var supergott :)
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej