Kontakt: [email protected]

Passionsfrukt, granatäpple, mango och andra exotiska frukter i all ära, en gamla hederliga svenska höstäpplen slår det mesta! Så saftiga, så krispiga, så sötsyrliga. Jag har lyckan att ha tillgång till flera träd fulla med äpplen, så just nu har jag fruktskålen full med fantastisk fina äpplen. Att äta dem bara, gärna tunt skivade och pudrade med kanel, är en favorit men givetvis blir det en hel del pajer och kakor med. Ni kan alltså förvänta er att det lär dyka upp en hel del recept med äpplen i här på bloggen den närmaste tiden! Först ut: fixa världens snabbast äpplepaj med hjälp av en stekpanna!

 

Äppelpaj i stekpanna   (tid: cirka 10 min)

 

1 äpple

lite kanel

 

4 msk havregryn

2 msk mandlar

½ msk linfrö

1 nypa salt

1 tsk kokosolja

1 tsk honung

 

  1. Stek äpplet tillsammans med lite kanel på medelhög värme tills det mjuknar. Lägg över på en tallrik.

  2. Hacka mandlarna fint. Blanda med linfrö, salt och havregryn och rosta i en torr stekpanna ett par minuter. Tillsätt honungen och kokossmöret och stek ytterligare en minut eller två.

  3. Strö utan havreblandningen ovanpå äpplet. Servera, gärna med lite vaniljsås som pricken över i:et.

Krispig, söt, perfekt! Jag serverade men en vaniljsås gjord på kvarg blandat med vaniljpulver.
enkel paj, hälsosam paj, nyttig efterrätt, nyttig paj, paj i stekpanna, snabb paj, snabb äppelpaj, äppelpaj,

5 kommentarer

Samuel

06 Oct 2014 22:26

Sv: tack så mycket för din fina kommentar!!

De där såg inte lite bra gott ut!!

Svar: Tack! Det var väääldigt gott!
peasyeasy.blogg.se

makeupbyelmiira.blogg.se

07 Oct 2014 21:41

Ohhhhh jag verkligen älskar matbloggar. Är det 2 saker som jag brinner för så är det smink och matlagning/bakning. Kommer spana in din blogg fler gånger :D

Svar: Vad kul! Hoppas jag kan inspirera! Ska spana in din blogg med, tycker det är så imponerande med folk som kan det här med makeup för själv är jag kass haha :)
peasyeasy.blogg.se

coffeeandcupcake.blogg.se

08 Oct 2014 07:17

Åhh va gott de där ser ut :)

Svar: Tack! Testa, det är supergott! :)
peasyeasy.blogg.se

Vendela

09 Oct 2014 12:08

Åh vad gott det ser ut! :)

Svar: Det var supergott! Prova! :)
peasyeasy.blogg.se

makeupbyelmiira.blogg.se

10 Oct 2014 14:22

Hahah söt du är. Det är lättare än vad man tror med sminkningar. Du kan spana in min instagram också om du vill makeupbyelmiira. Har du instagram ? Kram ha en trevlig helg

Svar: Jag får ta och öva lite mer, så kanske det går! :) Har tyvärr inte instagram dock. Trevlig helg!
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej