Kontakt: [email protected]

Vad är hälsa och vad är hälsosamt? Ja, svaret på de frågorna kan variera väldigt mycket beroende på vem du frågar. Vissa förespråkar LCHF eller 5:2 dieter, andra tycker att nyttigast är raw food eller sallader med så få kalorier som möjligt.

 

Så när jag säger att den här bloggen kommer handla om hälsosam mat, är det kanske inte så lätt att veta vad jag egentligen menar. Några av mina recept kommer säkert passa lågkolhydratsfrälsta, och de flesta går att göra både gluten- och mjölkfria, men framförallt kommer mina recept passa de som tror på rena råvaror och naturlig näring.

 

Jag tror på mat som ger kroppen det den behöver, proteiner, långsamma kolhydrater, nyttiga fetter och givetvis mineraler och vitaminer, men som även stimulerar smaksinnet och gör oss nöjda och glada. Att äta hälsosamt behöver inte vara krångligt och äckligt, tvärtom. Här på Peasyeasy finns inga regler, inga måsten – bara massa hälsosamma recept där det inte kompromissas med smaken.

 

 Jordgubbar – näringsrika och fantastiskt goda!

 

Det är givetvis svårt att sammanfatta sin kostfilosofi på bara ett par rader, men det här är i korthet vad jag tror på. Fler och djupare inblickar kommer ni givetvis få framöver!

hälsa, hälsa enligt mig, kostfilosofi, naturlig näring, rena råvaror, vad är hälsa,

Kommentera

Publiceras ej