Kontakt: [email protected]
Söt, salt, hård, mjuk, seg... jag älskar lakrits i alla dess former! Häromdagen testade jag att smaksätta smoothien med det, och det blev succé! Slängde i lite fänkål (som ju smakar lakritsliknande) för god smak och nyttigheter, lite äpple och apelsin för sötma och så lakritspulver för lite extra sting. Är du en lakritsälskare precis som jag så testa!
 
Lakritssmoothie (tid: cirka 5 min)
1/2 mindre fänkål
1 äpple
1/2 apelsin
1 dl mjölk (jag tog mandelmjölk)
1/2 - 1 tsk lakritspulver
några isbitar
 
1. Lägg fänkål, äpple, apelsin och mjölk i mixern och mixa till en slät smoothie. 
2. Tillsätt lakritspulver efter smak och några isbitar och mixa lite till. Häll sedan upp i ett glas och njut av en nyttig lakritsdröm!
 
apelsin, fänkål, fänkålssmoothie, hälsosamt, lakrits, lakritsmoothie, nyttigt, smoothie, snabbt, under 10 min, äpple,

Kommentera

Publiceras ej