Kontakt: [email protected]

Har du lite bröd över? Bröd som börjar bli lite torrt och tråkigt? Släng det inte, man kan göra massor av goda saker med det! Fattiga riddare (french toast) har jag skrivit om en gång tidigare, det är ett fantastiskt påhitt! Sparar pengar och miljö samtidigt som det är hur smarrigt som helst! Häromdagen gjorde jag en riktigt god och nyttig variant till frukost. Med sötman från bananen, kryddigheten från kanelen och en saftig äggsmet blev det en riktig fullpoängare!

French toast med banan (tid: cirka 5 min)

1-2 skivor bröd (fullkorn eller glutenfritt efter tycke och smak)

1 ägg

4 msk mjölk

½ tsk kanel

1 banan

  1. Dela brödet i krutongstora bitar.

  2. Vispa samman ägg, mjölk och kanel. Mosa ena halva av bananen och blanda i. Skiva den andra halvan och rör ner tillsammans med brödet.

  3. Häll över blandningen i en microsäker skål eller mugg. Micra på högsta effekt i 1-2 min, tills äggsmeten stelnat. Sedan är det bara att hugga in!

baka i micro, banan, bröd, fattiga riddare, french toast, frukost, glutenfritt, hälsosamt, kanel, max 5 ingredienser, micro, nyttigt, snabbt, sockerfritt, under 10 min, utan sötningsmedel,

Kommentera

Publiceras ej