Kontakt: [email protected]

Har ni hört talas om questbars? Det är proteinbars som, till skillnad från de flesta du hittar i affären, inte är fulla med socker och tvivelaktiga ingredienser. På dessa bars är ingredienslistan kort och bra, och så länge du håller dig till ”natural line” slipper du sukralos (som inte är så himla bra för miljön). Ett bra mellanmål när man är i farten! En annan god grej är att stoppa in questbars, delade i bitar, i ugnen! Resultat blir krispiga små ”puffar” som är beroendeframkallande goda!

Proteinpuffar (tid: cirka 10 min varav 4-6 min i ugn)

1 questbar (jag hade double chocolate)

  1. Sätt ugnen på 200 grader.

  2. Skär/hacka baren i små bitar, cirka 20-25 st (de kommer ”svälla upp” i ugnen). Sätt in i ugnen i 4-6 min, du vill ha dem krispiga men håll koll så att de inte bränns på slutet. Ta ut och låt svalna, sen är det bara att hugga in på dina proteinrika godbitar!

 
glutenfritt, protein, proteinbar, proteinpuffar, proteinrikt, questbar, questpuffar, questpuffs, sockerfritt, under 10 min,

Kommentera

Publiceras ej