Kontakt: [email protected]

Här kommer ännu ett chokladrypande recept! Choklad kan man aldrig få för mycket av, right? Denna brownien kan du bjuda såväl den glutenintoleranta som bodybuildern på, och båda kommer bli lika nöjda. Denna kompakt chokladsmakande, saftiga brownien är glutenfri, proteinrik, enkel att göra vegansk och väldigt, väldigt god!

 

Proteinbrownie (tid: cirka 45 min varav 20-30 min i ugn)

3 dl vita bönor (1 burk)

1 dl mjölk

2 msk nötsmör

2 ägg (vegan? testa chiaägg)

1 dl sötning

½ dl naturellt risprotein (alt vassleprotein)

½ dl mjöl (jag tog mandelmjöl)

1 dl kakao

½ tsk bakpulver + 1 nypa vaniljpulver + 1 nypa salt

  1. Sätt ugnen på 175 grader.

  2. Mixa bönor, mjölk och nötsmör till en slät smet.

  3. Vispa samman ägg och sötning lätt. Vänd ner bönsmeten och blanda väl.

  4. Blanda proteinpulver, mjöl, kakao, bakpulver, vaniljpulver och salt. Blanda ner i äggvispet.

  5. Häll smeten i en smord och bröad (tips: bröa med kakao) form och grädda i 20-30 min, den ska fortfarande vara lite kladdig i mitten men i övrigt fast och fin. Ta ut och låt svalna. God varm direkt från ugnen, men har du tålamod så låt den först vila över natten i kylskåp! That's when the real magic happens!

Jag pudrade mina med lite florsocker. Man får kompensera avsaknaden av snö utomhus på något sätt, right?
baka med proteinpulver, brownie, bönor, choklad, gi, glutenfritt, hälsosamt, kakao, nyttigt, proteinbrownie, proteinpulver, proteinrikt, risprotein, sockerfritt, veganskt,

1 kommentarer

leavanny.blogg.se

12 Jan 2015 18:04

gott

Svar: Ja! :)
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej