Kontakt: [email protected]
Ja, vad hände egentligen med den där väldigt gröna mixen jag visade häromdagen? Blev det till en grön smoothie eller juice kanske? Nej, faktiskt inte. Istället blev det chokladtryfflar, mycket chokladiga och lite lagom smyggröna! Gott och nyttigt, min favoritkombination! Perfekta till mellanmålet eller när man är sugen på ett litet uppiggande snacks
 
 
Gröna chokladtryfflar (tid: cirka 10 min)
12 dadlar
2 nävar grönkål
2 tsk spirulina (börja med något mindre och smaka av)
1/2 dl vatten
1 dl kakao
1 dl nötter (jag tog mandlar)
2 msk naturellt proteinpulver (ev valfritt mjöl)
1 nypa salt
ev kakao att rulla i
 
1. Mixa samman dadlar, grönkål, spirulina och vatten till en helt slät smet.
2. Tullsätt kakao, nötter, proteinpulver och salt. Mixa efter tycke och smak, jag gillar att ha kvar lite bitar av nötterna men man kan också mixa tryffelsmeten helt slät om man vill.
3. Forma smeten till små bollar och rulla eventuellt dem i kakao. Avnjut genast eller ännu hellre efter en stund i kylskåpet, chokladigt värre!
 
 
choklad, chokladbollar, chokladtryfflar, dadlar, grönkål, hälsosamt, kakao, nyttigt, proteinpulver, raw food, sockerfritt, spirulina, utan sötningsmedel,

Kommentera

Publiceras ej