Kontakt: [email protected]

Oj, här har det visst varit lite tyst! Det händer galet mycket i mitt liv just nu, men mer om det kommer kanske senare i något inlägg.

Tills vidare ber jag om ursäkt och passar på att bjuda på ett riktigt enkelt och snabbt receptgrönkålschips! Krispigt, lite salt och nyttigt! Ska jag vara ärlig väljer jag grönkålschips framför vanliga chips alla dagar i veckan, de är så härligt frasiga och goda!

Grönkålschips (tid: cirka 20 min varav 12-18 min i ugn)

2 liter grönkål (mät efter att du tagit bort alla grova stammar)

1 msk vegetabilisk olja

½ tsk salt

ev 2 msk frön (jag tog sesam och linfrön)

  1. Sätt ugnen på 150 grader.

  2. Riv eller hacka grönkålen i mindre bitar. Lägg i en skål och häll över olja, salt och eventuellt lite frön. Blanda/massera in tills det är jämnt fördelat.

  3. Sprid ut grönkålen på en bakplåtspapperklädd plåt (se till så att de inte ligger ovanpå varandra, ta hellre två plåtar i så fall).

  4. Sätt in i ugnen i 12-18, tills de är så frasiga som du vill ha dem. Ta ut och låt svalna, häll sedan upp dem i en skål och servera till fredagsmyset (eller måndagsmyset, lika gott oavsett!)

chips, frön, grönkål, grönkålschips, hälsosamt, nyttigt, salt, snabbt, sockerfritt, under 30 min, utan sötningsmedel,

1 kommentarer

KassandraPalma

19 Jan 2015 20:42

ser riktigt gott ut!

Svar: Tack! :)
peasyeasy.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej